Friday 21 December 2012

DiviDen ASB 2012 !!!




KUALA LUMPUR: Pemegang unit Amanah Saham Bumiputera (ASB) akan menerima dividen 7.75 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember, 2012 berbanding 7.65 sen tahun lalu.

Sejumlah 7.82 juta pemegang unit, yang kini memiliki sejumlah 110.2 bilion unit ASB, juga akan menerima bonus sebanyak 1.15 sen seunit.


Sumber 2012:
"Sementara itu, Hamad Kama Piah menambah, pihaknya boleh mengagihkan pendapatan ASB sebanyak 10.8 sen pada tahun ini, namun, PNB mengambil keputusan untuk membawa bakinya ke tahun hadapan bagi memastikan ASB terus berkembang."




Sumber 2011:
"Sementara itu, Hamad Kama Piah menyifatkan agihan pendapatan ASB pada tahun ini adalah terbaik selepas mengambil kira ketidaktentuan ekonomi dan pasaran kewangan sejagat.''Jumlah agihan pendapatan dan bonus 8.80 sen adalah terbaik kerana ASB pelaburan jangka panjang,'' tambahnya.Katanya, PNB telah memperuntukan sebanyak RM3 bilion sebagai rizab bagi ASB yang akan dibawa ke hadapan."

Sumber dari Berita Harian, untuk berita lanjut klik sini.

1 comment:

  1. last year pon statement ni jugak...mknanye dividen yg kita dpt ni..last year punye ke...so n.year kite dpt dr dz year punye ke..?hurmmm...

    ReplyDelete